Webové stránky – 4 základní kroky

Většina zákazníků bude očekávat, že bude moci najít vaše podnikání na internetu. Ať už prodáváte své produkty online, nebo jednoduše chcete poskytnout nějaké informace o svém podnikání a své kontaktní údaje, mít webové stránky je téměř nezbytné.

Určitě je dobré přemýšlet o tom, co byste mohli dosáhnout s vaší webovou stránkou, než ji vůbec začnete vytvářet. Výzkum webových stránek vašich konkurentů vám může pomoci získat jasnou představu o tom, co pro vás bude nejlépe fungovat.

Chcete-li vytvořit web, musíte postupovat podle 4 základních kroků.

1. Registrace vaší domény

Vaše doména by měla odrážet vaše produkty nebo služby tak, aby vaši zákazníci mohli snadno najít vaši firmu prostřednictvím vyhledávače. Vaši zákazníci mohou také očekávat, že vaše doména bude podobná vašemu obchodnímu jménu.

Doména bude také použita pro vaši e-mailovou adresu. I když můžete používat bezplatnou e-mailovou adresu, například hotmail, odesílání e-mailů z adresy firmy vypadá vždy profesionálněji.

Pro registraci vašeho doménového jména budete muset najít akreditovaného registrátora a zaplatit poplatek. Akreditovaní registrátori jsou organizace, které jsou akreditovány k tomu, aby poskytovaly služby lidem, kteří si chtějí zaregistrovat novou doménu, obnovit své stávající doménu nebo provést změny ve svém záznamu o názvu domény.

2. Webhosting

Dalším nezbytným krokem je nalezení webhostingu. Budete muset najít web hosting společnost, u které bude vaše doména hostovaná. Většina hlavních poskytovatelů internetových služeb nabízí webhostingové služby. Mohou vám také poskytnout více e-mailových adres. Navíc snad každý registrátor domény v ČR poskytuje zároveň jejich hostování a další online služby spojené s vlastnictvím domény.

Měsíční poplatky za web hosting se liší v závislosti na tom, jak velké jsou vaše webové stránky a kolik návštěv získáte.

3. Připravte si obsah

Přemýšlejte o tom, co chcete, aby vaši zákazníci mohli dělat prostřednictvím svých webových stránek. To vám pomůže zjistit, které části nebo stránky chcete zahrnout. Zvažte, jaké informace nebo transakce budou vaši zákazníci chtít, a ujistěte se, že web je strukturován tak, aby bylo pro ně snadné najít a dělat věci, které potřebují.

Stejně jako byste mohli najmout profesionální design pro své stránky, můžete také chtít, aby za vás někdo vytvářel profesionální články s cíleným a strukturovaným obsahem. K tomu to slouží především služba copywriting. Není to však pouze bezhlavé psaní článků, ale především používání klíčových slov. Protože právě díky skvělým článkům, optimalizovaným pro vyhledávače, získáte nejlepší pozice ve vyhledávačích.

Webová stránka, která je dobře navržená a snadno použitelná pro zákazníky, vám pomůže vyniknout. Mít relevantní a vhodný obsah a obrázky pomůže zákazníkům porozumět vašim produktům a službám a umožní jim cítit se pohodlně při nákupu z vaší stránky.

4. Sestavte si své webové stránky

Posledním a takřka nejzásadnějším krokem je samotná tvorba webových stránek. V dnešní době máte možností opravdu velmi mnoho a vytvářet webové stránky může v podstatě kdokoliv. Není tomu tak, jako za starých časů, kdy jste museli znát syntaxe a ani základní znalost nějakého WYSIWYG (What You See Is What You Get) editoru vám nestačila. Můžete si vytvořit vlastní webové stránky nebo nechat profesionálního web developera postavit web za vás. Webové stránky musí být aktualizovány, proto se ujistěte, že plánujete průběžnou údržbu. Pokud máte smlouvu s dodavatelem vašich webovýh stránek, chtějte po něm pravidelné údržby. Většinou zákazníci mají právo mít web stále aktuální, ale pokud to přímo písemně nevyžadují, web developer se o to proaktivně nestará.

K vytvoření webovýh stránek se nejčastětji používá platforma wordpress – ostatně tu používáme i my. Pak už je jen na vás, jestli si zakoupíte šablonu, nebo si ji sami vytvoříte.

Mít někoho jiného vybudovat webové stránky pro vás je dobrý nápad, pokud jste nováček v online podnikání. Profesionální webový vývojář může vaše stránky rychle vytvořit a poskytnout také úspěšný web design. Najímání profesionálního web developera může být zvláště užitečné, pokud chcete mít on-line obchod nebo nabízíte jiné služby prostřednictvím svých webových stránek.

Doba a technologie s ní se vyvíjí kupředu stále rychleji. Dnes už je fakticky pravidlem, že vaše stránky musí být plně responzivní pro mobily a tablety. Optimalizace webových stránek pro mobilní použití znamená, že rostoucí počet lidí používajících telefony a tablety pro přístup k internetu může používat vaše stránky, zatímco nemusí sedět fyzicky za monitorem.

Užitečné tipy pro tvorbu webových stránek

  • Přemýšlejte o tom, co chtějí vaši zákazníci vědět, ne jen o tom, co jim chcete říct.
  • Najímejte si odborníky, kteří vám pomohou. Neprofesionální webové stránky mohou potenciálně odradit zákazníky.
  • Pravidelně aktualizujte své webové stránky, zejména pokud uvedete informace o cenách.
  • Ujistěte se, že vaše kontaktní údaje jsou pro vaše zákazníky správné a snadné a váš kontaktní formulář je funkční.
  • Propagujte své webové stránky ve svém marketingovém materiálu a zahrňte je do svých vizitek.
  • Zjistěte, jak můžete své webové stránky snadno vyhledávat pro vyhledávače, jako je například Google. Toto se nazývá optimalizace pro vyhledávače (SEO). Webový vývojář vám může pomoci se SEO pro vaše webové stránky.

Naše další články

Co je vlastně SEO?

Optimalizace pro vyhledávače (anglicky Search Engine Optimization, zkratka SEO, česky též optimalizace nalezitelnosti) je v informatice označení

Přečíst »