Případová studie: naše první e-shop zakázka

Několik let od samého počátku založení marketyng.cz jsme se věnovali čistě prezentačním webům. Nejvíce jsme dělali weby pro menší firmy a živnostníky a celkově pro ubytovací služby. S e-shopem jsme reálně měli pouze zkušenosti z vlastních projektů, ale zatím ne pro někoho, kdo má zaběhlý kamenný obchod či restauraci a poptává k tomu ještě e-shop. 

Je to již rok a půl, co si nás našel pan majitel jedné pražské restaurace zaměřené na domácí kuchyni, především na řízky. O měsíc později už běžela rizkovna-pizzeria.cz

V této případové studii vám chceme ukázat, že s velkou pílí a zápalem se dá vytvořit e-shop, který za svůj první rok fungování udělal obrat bez mála 800 000 Kč.

Úvod

Pan Jenšík (objednatel) provozuje restauraci, která se zaměřuje na klasická česká jídla, především však všechny možné řízky ale i pizzu. Majitel restaurace nečekal, až se restaurace „sama o sobě“ rozjede a hned pár měsíců po otevření restaurace nás kontaktoval a my začali dělat e-shop. Zaměřili jsme se především na jednoduchý vzhled a chtěli jsme, aby byl každý zákazník schopen objednat rozvoz během několika málo minut. Cílem však bylo také nalákat více návštěvníků do kamenné restaurace. 

Velmi nás zaujalo, že majitel restaurace chce tak brzo po otevření udělat i rozvozy v rámci e-shopu, ale s odstupem času vidíme, jak dobré rozhodnutí to bylo. Vzhledem k tomu, že jen 3 měsíce po ostrém spuštění webu zasáhla Česko první vlna koronaviru. Pan Jenšík byl svým rozhodnutím na tuto situaci dobře připraven.

Tvorba webu

Odjakživa jsme používali wordpress, se kterým máme největší zkušenosti a umožňuje nám to měnit i složitější nastavení a upravovat šablony v případě potřeby. Pro tvorbu frontendu jsme zvolili elementor, který si za ta léta používání nemůžeme vynachválit. Tzv. content builderů jsme vyzkoušeli asi 10, ale elementor nám vždy přinesl nejlepší výsledky. Funkce eshopu pak byla zajištěna přes známý woocommerce.

Na úvodní straně webu jsme chtěli dát pouze nejnutnější informace. Cílem bylo vytvořit velmi jednoduchou strukturu tak, aby každý návštěvník pochopil, k čemu web slouží a co si může objednat. Objednatel měl také požadavek na denní menu, které si každý den sám mění. 

První obstrukcí byla drobečková navigace pro sekce při výběru jídel, přidání filtrů. To pro nás byla úplná novinka, naštěstí jsme na to z části měli šablonu již připravenou a stačilo tak pouze dodělat potřebné filtry. 

Největším problémem však byla potřeba takřka každodenního přidávání či upravování produktů. Pokud toto děláte čistě přes woocommerce, tak to dá zabrat dost času. Využili jsme pro to tedy možnost exportu produktů do CSV. Následně tak můžete přidat další produkty a poté jen jednoduše zpět do woocommerce importovat. Jediná další úprava byla nastavení fotky pro produkt.

 

Varianty a přílohy k produktům

Web byl spuštěný cca 2 měsíce a objednávky neustále přibývaly. Cílem nyní bylo dát zákazníkům ještě lepší možnost při výběru produktů. U produktů jako byly hlavní jídla nebo pizzy měl zákazník mít možnost vybrat ingredience nebo přílohy jedním kliknutím.

K řešení tohoto problému jsme museli použít plugin, protože ten to má již perfektně nachystané pro naši potřebu. Plugin se jmenuje Extra Variation pro Woocommerce. Tady jsme už jen nastavili varianty, přílohy a ingredience k produktům. Může to znít jednoduše, ale jen toto nastavení zabralo čistě asi 15 hodin vzhledem k tomu, že na webu bylo více než 200 produktů, které potřebovaly varianty. Při testování jsme také narazili na chyby, které jsme ale v krátkém čase vyřešili.

Díky této úpravě jsme dosáhli toho, že zákazník strávil méně času při výběru ingrediencí či příloh a celkově navýšil i průměrnou objednávku o úžasných 40%. Sami jsme nevěřili, že taková změna může přinést takové ovoce.

Závěr

Pro mnohé webdisegnéry se to může zdát jako jednoduchý eshop, který není ani nijak komplikovaný. Pro nás to byla skvělá první větší zkušenost s eshopem. Především jsme dosáhli hlavního cíle a tím bylo překonat množství objednávek přes eshop vs. přes Dámejídlo. Za 12 měsíců měl eshop více než 2000 objednávek s celkovým obratem téměř 800 000 Kč.

A co dál? Momentálně své služby rozšiřujeme i na marketing. Máme v plánu spustit remarketing kampaně a především použít hezkou databázi kontaktů pro zpětné nákupy.

Naše další články

Co je vlastně SEO?

Optimalizace pro vyhledávače (anglicky Search Engine Optimization, zkratka SEO, česky též optimalizace nalezitelnosti) je v informatice označení

Přečíst »