10 Tipů pro vaše SEO

SEO nebo-li optimalizace pro vyhledávače je extrémně lukrativní zkušenost, protože jen díky kvalitní technické optimalizaci pro vyhledávače (SEO) může firma velmi získat. Google totiž nikomu nesděluje, jak jeho algoritmy fungují. Proto je optimalizace pro vyhledávače (SEO) ještě více mysteriózní a obtížná a to především pro ty, kteří nejsou s SEO světem nikterak obeznámeni. Pravda je taková, že pokud nemáte nepřeberné množství času a unavného nasazení věnovat se učením optimalizaci vašich webových stránek pro vyhledávače, tak budete jako alenka v říši divů. A pokud náhodou toto šílené množství času a nadšení máte, google najednou změní algoritmus a vy se musíte okamžitě přizpůsobit novému prostředí, novým pravidlům. Pokaždé když Google provede změnu v algoritmu, dává konkurentům možnost získat něco navíc oproti vašemu momentálnímu pozicování ve vyhledávači. Opravdu nejlepší tip, jak mít stále aktuální SEO je najmout si SEO agenturu, jako např. Marketyng.cz, která se tomu léta věnuje a umí se velmi rychle adaptovat na případné změny google algoritmů. Již několik průzkumů a studií prokázalo, že rozdíl mezi pozicí 1 a pozicí 2 v google může znamenat v průměru 50% (návštěvnost). To znamená, že pokud firma A má první 1# pozici v google a má tržby 4 miliony Kč ročně, tak firma B, která má druhou 2# pozici v Google bude mít roční tržby kolem 2 milionů Kč. SEO byznys má dneska obrovský význam a především solidní tržní podíl v online marketingu. Nicméně optimalizace pro vyhledávače (SEO) je dlouhodobá strategie a je důležité neplést si SEO s PPC (Pay Per Click) reklamou. SEO je vhodné vždy, PPC reklame může být někdy i velmi prodělečná a proto je třeba, aby ji spravoval někdo, kdo tomu opravdu rozumí. Na PPC reklamu opět doporučujeme najmout profesionály.

Takže…

Jak mohu zvýšit SEO pro můj web?

1. Optimalizujte své meta nadpisy a meta popisky

Meta názvy/nadpisy a meta popisky jsou nadpisy a popisy vaší stránky tak, jak to vidí internet. Právě tyto byste měli optimalizovat a zvyžovat tak vaše CTR (Click Through Rate; Počet Prokliků; Počet Zobrazení) a měli byste se držet relevantních témat charakterizujících váš byznys. Nikdy automatizujte své meta tituly a popisy! Jak můžete vidět z fotky nad textem, tak naše webová stránka se zobrazuje první 1# z 1,230,000 dalších výsledků na klíčová slova “Zviditelnění firmy”. Horní rámeček je tzv. Meta Title nebo Meta titul/název/napdis a rámeček níže je právě meta popisek. Obojí je relevantní tomu, co děláme, čím se zabývá náš byznys. Z těchto popisků lze vidět, že neplýtváme časem zákazníka než zjistí, čím se vlastně zabýváme. Návštěvník toto musí zjistit ihned po vyhledání na google.

2. Soubor sitemap pro Google Webmaster Tools (vyhledávací konzole)

Pokud nejste obeznámeni s Google Webmaster Tools, seznamte se s nimi! Pokud účet ještě nemáte, zaregistrujte se (zdarma) a nakonfigurujte nastavení účtu. Po nastavení musíte kliknout na kartu „Sitemaps“ a odeslat soubor Sitemap. Co to znamená? Předáte pouze obsah, který máte na svých webových stránkách, vyhledávacím nástrojům společnosti Google, abyste jim oznámili, jaký obsah máte na svých webových stránkách. Proto mohou vyhledávací roboti Google procházet vaše webové stránky a díky tomu budou vaše stránky rychlejší.

3. Pište a tvořte vlastní obsah pro vaše zákazníky

Klíčem k vyššímu hodnocení ve vyhledávačích je vytvořit obsah, který lidé chtějí číst a mít tak ve prospěch své publikum – na základě účelu vašich webových stránek. Pokud například spustíte web, který prodává trička, měli byste napsat články o nejlepších látkách, stylech a vzorech. Měli byste se držet dál od politiky nebo nesouvisejících témat se svým byznysem. Tímto způsobem budou uživatelé, kteří přicházejí na vaše webové stránky, číst a prohlížet obsah, který souvisí s tím, co děláte a tudíž vaše míra odchodů klesne – a vaše hodnocení ve vyhledávačích vzroste! Nahoře je snímek několika článků z našeho blogu, se všemi podrážděnými tématy, která se šíří kolem našeho účelu: digitální marketing a tvorba webových stránek.

4. Zpětné odkazy – používejte externí a interní prolinkování

Je to společná víra v komunitě SEO, že pouze odkaz na sebe (vnitřní odkazy) posílí vaše hodnocení vyhledávačů. A opravdu je to nic než pravda. Chcete-li zachovat účinnou rovnováhu obsahu svých webových stránek, je třeba propojit interní stránky a externí stránky (webové stránky jiných lidí). Propojení s webovými stránkami jiných lidí ukazuje, že působíte „komunitním“ způsobem a vaším cílem je prospět čtenáři a nikoli chránit externí zdroje. Když se připojujete k webovým stránkám jiných lidí, obvykle se k tomu chovají laskavě a můžete na ně získat zpětný odkaz.

5. Blogujte, blogujte, blogujte!

Pro mnoho podniků se jejich webové stránky skládají ze statického obsahu. Statický obsah je obsah, který se často nemění. Příkladem jsou domovské stránky, stránky služeb, stránky produktu atd. Tyto stránky se pravidelně nemění a díky tomu nemůžete neustále vytvářet úžasný obsah. Zde přichází do hry blog. Zavedením blogu na vaše webové stránky můžete psát o relevantních tématech, kontroverzních tématech a informovat své publikum o znalostech a pochopení. Tomuto byste nikdy nebyli schopni dosáhnout prostřednictvím vstupní statické stránky! Nezapomeňte, že nejlepším způsobem, jak zvýšit hodnocení vyhledávání, je být lepší odpovědí a lepší zdroj informací. To neznamená, že musíte zveřejnit 1 000 příspěvků na blogu měsíčně, ale znamená to, že byste měli zveřejňovat alespoň několikrát za měsíc, aby obsah cirkuloval.

6. Zrychlete vaše stránky

Nic není horší než pomalé webové stránky… nic! Snížení doby načítání vašich webových stránek zaručí, že uživatelé budou držet delší dobu. Společnost Google oznámila, že rychlost webových stránek hraje roli v algoritmu hodnocení společnosti Google, takže nezapomeňte, aby vaše webové stránky fungovaly rychle! Můžete použít tento bezplatný nástroj pro skenování rychlost vašich webových stránek, a sakra, to dokonce říká, jak opravit vaše problémy s rychlostí!

7. Ujistěte se, že vaše webové stránky jsou kompatibilní s mobily a tablety

Pokud vaše webové stránky nejsou plně responzivní pro mobilní zařízení, pak vás google trestá! Musíte zajistit, aby vaše webové stránky byly mobilní kompatibilní. Google oznámil v poslední aktualizaci, že webové stránky, které nejsou mobilní kompatibilní bude skutečně trestat a takové stránky pak začnou klesat z žebříčku vyhledávání. Pokud vaše webové stránky nemají responzivní design, pak je třeba oslovit webovou agenturu, aby vaše webové stránky byly responzivní! Všechny SEO tipy na světě vám nepomůžou, pokud nemáte responzivní web pro mobilní zařízení. Pokud chcete mít plně responzivní webové stránky, nezapomeňte, že my děláme responzivní design VŽDY.

8. Necpěte klíčová slova do každého nadpisu nebo příspěvku

Pokud se podíváme zpátky do minulosti, tak cpaní klíčových slov byla další nejlepší věc. Nyní je to však velmi špatná praxe a taktika a uživatelé pravděpodobně nenajdou nic z klíčových slov, která jste nacpali všude, kam to jen šlo. Pokud jste to doteď dělali, radíme vám – přestaňte s tím. Cpaním klíčových slov je v podstatě otravné opakování slov, přičemž konečný výsledek vypadá hrozně a nedává smysl. Google potom neudělá nic jiného než vás opět penalizuje a veškeré vaše snažení dostat se na 1# první pozici přijde v niveč. Pokud chcete optimalizovat své webové stránky pro vyhledávače, proveďte to způsobem, který není pokusem o „obelstění“ google vyhledávače, protože v opačném případě vám to vždy akorát uškodí.

9. Sledujte duplicitní obsah

Pokud chcete, aby vás Google penalizoval, stačí publikovat duplicitní obsah! Dobrá SEO agentura bude vědět, že duplicitní obsah může zničit vaše hodnocení. V 90% je duplicitní obsah zveřejněn aniž by o tom majitel webu věděl. To se může stát, když se příspěvky zobrazují pod více archivy (kategorie příspěvků atd.) A vaše webové stránky procházejí roboty Google pouze proto, aby našli stejný obsah na dvou různých místech. Účelem této penalizace je snížit vás ve vyhledávacím žebříčku webových stránek, které se snaží publikovat stejný obsah znovu a znovu a doufají, že jim to prospěje k posílení žebříčku vyhledávání! To je SEO ne-ne! Pokud chcete zkontrolovat, zda vaše webové stránky neobsahují duplicitní obsah, použijte tento bezplatný nástroj.

Pište užitečné příspěvky a takový obsah, který uživatel hledá a potřebuje

Toto je nejdůležitější tip ze všech našich SEO tipů uvedených v tomto článku. Účelem webu nebo publikačního obsahu je poskytnout uživatelům lepší přehled a poskytnout čtenářům užitečný obsah, který mohou používat. Publikování nudného nebo neužitečného obsahu dělá vám a vašim čtenářům medvědí službu. Pokud chcete lepší vyhledávání v google žebříčku, pak musíte publikovat cool a užitečný obsah. Užitečný obsah je základem špičkové SEO strategie. Pokud se vaši uživatelé opravdu nezajímají, pak je nezveřejňujte. Je to opravdu tak jednoduché.

…Závěrem

Optimalizace pro vyhledávače je klíčem pro úspěch mnoha on-line podniků, a bez toho nemůže být úspěch. Nicméně, o SEO je velmi jednoduché psát a mluvit, ale jeho správné provedení je velmi obtížní. Pokud nemáte pokročilé znalosti SEO, určitě si nechte udělat kurz a proškolte se. Nebo se rovnou poraďte s agenturou, která se zabývá online marketingem a SEO. Pokud máte nějaké podněty, zajímá vás cokoliv ohledně SEO, nebo chcete vytvořit pro svoje podnikání moderní webové stránky, neváhejte nás kontaktovat.

SEO 2019

Přečtěte si také